Kestävä työ ja uudet asenteet. Niistä syntyy huomisen kierrätysyhteiskunta.



L&T:n strategian keskeinen teema on se, että haluamme yhdessä asiakkaidemme kanssa muuttaa kulutusyhteiskuntaa tehokkaaksi kierrätysyhteiskunnaksi. Teemme sen tuottamalla asiakkaillemme materiaali-, energia- ja kustannustehokkuutta, joiden myötä luomme kannattavaa kasvua niin asiakkaillemme kuin itsellemmekin.

Visiomme on olla asiakkaidemme halutuin kumppani ydinliiketoiminnoissamme eli ympäristö-, teollisuus-, kiinteistö- ja metsäpalveluissa. Palveluyrityksenä L&T:n menestys rakentuu henkilöstömme monipuoliselle osaamiselle ja laajalle palvelutarjoomalle, joka näkyy asiakkaillemme yhtenä L&T:nä.

Menestyksen avaintekijämme

• Asiakaslähtöisyys: Kuuntelemme asiakkaitamme ja ymmärrämme heidän palvelutarpeensa tarkasti. Kehitämme palveluitamme asiakkaidemme toiveiden mukaan. Tarjoamme monipuolisen palvelukokonaisuuden, mutta näymme asiakkaalle yhtenä kumppanina.

• Osaava ja riittävä henkilöstö: Varmistamme, että meillä on oikea määrä osaavia henkilöitä oikeassa paikassa laadukkaiden palveluiden mahdollistamiseksi. Vahvistamme asiantuntijuuttamme ja kehitämme esimiestyötämme.

• Kustannustehokkuus: Tehostamme toimintaamme tarkoituksenmukaisilla toimintamalleilla ja niitä tukevilla tietojärjestelmillä. Parannamme kalustomme ja henkilöstöresurssiemme käyttöastetta.

• Yhtenäinen ja turvallinen yrityskulttuuri: Harmonisoimme toimintatapojamme konserni- ja toimialatasolla. Varmistamme, että toimimme määräysten mukaisesti ja noudatamme yhteisiä pelisääntöjä. Johdamme vastuullisuutta systemaattisesti ja varmistamme henkilökunnallemme turvalliset työskentelyolosuhteet.

Strategiset painopisteemme

• Asiakas- ja henkilöstökokemus: Kehitämme asiakaskokemustamme kuulemalla asiakkaidemme tarpeet entistä paremmin ja panostamalla arjessa tapahtuvaan kehitykseen yhdessä asiakkaidemme kanssa. Sovimme henkilöstömme kanssa konkreettiset ja mitattavat asiakaslupaukset ja teemme sen, minkä lupaamme. Uskomme, että palveluyrityksessä hyvä asiakaskokemus syntyy hyvän henkilöstökokemuksen kautta, minkä vuoksi linkitämme henkilöstökokemuksen parantamisen tiiviiksi osaksi asiakaskokemuksen kehittämistä.​

• Työvoiman hallinta: Tehostamme henkilöstöresurssiemme käyttöä kehittämällä henkilöstömme osaamista ja ottamalla käyttöön työvuorosuunnittelua tukevia tietojärjestelmiä. Automatisoimme manuaalisia prosessejamme ja lisäämme työvoiman käytön joustavuutta työvoimapankilla. 
 
• Tehokas toimintamalli: Toimimme ja organisoidumme mahdollisimman tehokkaasti sekä otamme käyttöön toimintaamme tukevia järjestelmäratkaisuja.