L&T:n kiinteistöhuollon laskutus on siirtynyt uuteen KIITO-järjestelmään. Uudistus muuttaa laskutuksen toimintatapoja ja jatkossa voimme palvella sinua entistäkin sujuvammin.

Huomioithan kiinteistöhuollon laskutuksen osalta muutokset:

1. Asiakas-, tili- ja viitenumeromme muuttuvat
Jos käytät automaattitiliöintiä, tulee uudet tiedot muuttaa käyttämääsi järjestelmään. Laskuilla on jatkossa vaihtuva viitenumero.

Yritysten verkkolaskutus jatkuu ennallaan. Jos yrityksesi haluaa aikaisempien paperilaskujen sijaan verkkolaskuja, niin ilmoita verkkolaskutustiedot asiakaspalveluumme.

Yksityisasiakkaiden E-laskutilaukset vaativat uusimista. Saat laskun ensin paperisena ja voit tilata uuden E-laskusopimuksen käyttämällä paperilaskulla olevaa viitenumeroa.

2. Voit saada useampia laskuja
Sopimuslaskut ja tilaustöiden laskut tehdään alkuun eri järjestelmissä, tästä syystä voit saada kiinteistöhuollosta kaksi erillistä laskua.

3. Useamman palvelun koontilaskukäytäntö muuttuu
Mikäli laskutus on tehty useamman palvelun osalta koontilaskuna, emme voi valitettavasti uuden toimintamallin käyttöönoton aikana tuottaa koontilaskua. Näin ollen tulet saamaan palvelukohtaiset laskut, esimerkiksi porrassiivous ja kiinteistönhuolto siirtyvät omille laskuilleen.

Kun laskutus on kokonaan siirtynyt uuteen järjestelmään, pystymme jälleen tuottamaan sinulle useamman palvelun koontilaskuja ja erilaista seurantatietoa.

4. Laskun ulkonäkö muuttuu selkeämmäksi ja informatiivisemmaksi
Lasku kertoo jatkossa sinulle enemmän tehdystä työstä, kun sisältöriveillä kuvataan tuotetut palvelut. Huomaathan, että talvikunnossapito näkyy laskulla rivitietona koko vuoden, vaikka työ luonnollisestikin toteutetaan vain talvikaudella.

Saat lisätietoja asiakaspalvelustamme 010 636 7000 (yritykset) ja 010 636 5000 (yksityiset) ja voit asioida kanssamme myös verkossa: www.lassila-tikanoja.fi/asioi
Mikä on KIITO?
Kiinteistöpalveluiden kehitysohjelma KIITO on yksi L&T:n strategisista kehitysohjelmista. KIITO luo Kiinteistöpalveluille yhtenäisen tavan tehdä töitä ja sitä tukevat järjestelmäratkaisut. Ensimmäisenä uuden toimintamallin ja järjestelmän ottaa käyttöön kiinteistöhuolto.
Uusi toimintamalli uudistaa Kiinteistöpalveluiden laskutuksen. Tulevaisuudessa laskumme ovat entistä selkeämpiä ja pystymme tuottamaan kattavammat koontilaskut. Palveluyksikkömme siirtyvät uuteen toimintamalliin ja laskutukseen porrastetusti, valmista on 2017 aikana. Koko Kiinteistöpalveluiden toimintamallimuutos on valmis vuonna 2018.